vrijdag 14 september 2012

Dag 37 Bulandsharh 0 km



Vandaag hebben we een relax dag in dit mooie fort, tegen negen uur sta ik op met blauwe plekken en spierpijn. Ik neem een koude douche en loop naar het ontbijt in het restaurant op het terrein. Het is uitgebreid, en elke omelet wordt persoonlijk voor je gebakken. Er is soep, diverse Indiase gerechten, cornflakes en toast, ik zit hier zeker een uur. Na het eten ga ik met Sjoerd het dorp in, ik maak wat foto's en ik koop voor 1 euro een compleet knipperlicht. Het dorp is niet groot maar er is genoeg bedrijvigheid. Er zitten 2 tandartsen maar ik zou er niet graag naar toe gaan, middeleeuws zeg maar. Maar wederom genoeg aanspraak. Sjoerd koopt een andere telefoon, een smartphone gelijk aan de Blackberry voor 20 euro. Zelf koop ik een simkaart van vodafoon, 72 min voor een euro. Altijd handig in dit land. Het wordt al weer warm en we gaan terug om plaats te nemen in de veranda. Vandaag doen we lekker niets, voor de lunch plaats ik het knipperlicht, het is 5 minuten werk en hij doet het gelukkig. Na de lunch ga ik zwemmen en verder niets doen tot het avondeten. Het fort is voor een deel museaal, praalkamers met tijgerkoppen, de rookkamer, alles is nog ingericht zoals het 50 jaar geleden was. Voor het eten maken we nog een tocht met de buffelkar, een platte wagen met een waterbuffel ervoor, zo rijden we een uur door en rond het dorp. We stoppen nog bij een pottenbakkertje en ik koop daar nog een vaasje. Al rijdend vroeg ik me af het is net als wij tentoongesteld worden, hmmm

Fort Unc

Centrum Bulandsharh

Street live





Geen opmerkingen:

Een reactie posten