zaterdag 22 september 2012

Dag 47 Kathmandu

Vandaag nemen we afscheid van de motor, we gaan hem klaar maken voor transport. Na het ontbijt gaan we tegen 10 uur op de motor naar een overslag bedrijf welke het transport zal doen. We rijden voor de laatste keer door de kleine straatjes van Kathmandu, we blijven bekijks houden. Jongetjes die achter ons aan lopen enlichte motoren die naast ons rijden. Volgens de computer kan ik nog 31 km rijden, maar door het vele stilstaan en steeds optrekken , gaat deze meter snel terug, Het zal een afstand zijn van 10 km maar het lijkt langer. Uiteindelijk alswe er zijn staat de benzine meter op 17 km. Bij een van de deuren gaan we met de motoren naar binnen, we moeten aan de andere kant van het gebouw zijn en rijden tussen vele pakketen rond. Hier is veel personeel , al lijkt het wel dat de helft slaapt. Er staan stalen frame's klaar waar ze opgaan. Met want hand en duwerk zet ik mijn motor op het frame,met 2 spanbanden zet ik de achterbrug vast. Zo helpen we elkaar. Dan mag de krik onder het blok en het voorwiel er uit, de krik laten zakken en de vork staat op een houten plankje op de midden geleider. Nu dce voorvork vast zetten. Het valt mee,maar de gehele motor moet compact worden ivm de vervoers prijs. Binnen de luchtvracht betaal je voor gewicht of  volume.  onze prijs staat vast bij een hoogte van 220 x 80 en 110 hoog en 300 kg. Voor elke kilo meer is de prijs 6 euro.  Bij een berekening van 220 x 80 x 110 : 6000 komt er een gewicht uit. Het is m,aar net wat het grootste is de kg of het volume. Om de motor kleiner te maken moet het scherm er af, de navigatie steun, kofferrek en meer. De accupolen moeten los en zo verder. Ik stuur mijn koffers mee anders moet ik deze in het vliegtuig zelf versturen en dat is 17 dollare per kg. Als  de motor compact is gemaakt en de koffers er bij zitten op het fram gaat het geheel in bubbelplastic voor beschadigingen. Al met al was het 3 uur werk. Ondertussen word de afhandeling voor de papieren zoals carnet geregeld. Als het goed gaat , gaat hij dinsdag op transport. Als het alles klaar is gaan we terug naar het hotel met een taxi. In de tuin een beetje lounchen en verder niets. Voor morgen hebben we Royal Endfields gehuur met gids.

Motoren transport klaar maken


Borrelen in de tuin

1 opmerking:

  1. Mooi uitgebreid verslag. Dank. Wat zijn de gegevens van het bedrijf wat het verschepen doet naar Nederland? Ik ben van plan deze reis ook te maken en wil graag mijn Africa Twin terug laten vliegen.

    BeantwoordenVerwijderen